Plan odchudzania

Zaczynając odchudzanie planujemy zwykle – albo raczej liczymy się z ograniczeniem jedzenia i zwiększoną aktywnością fizyczną. Oba działania traktujemy jak przykrą konieczność – może dlatego, że tylko taką mamy wiedzę i skojarzenia. Tymczasem szczupła i zdrowa sylwetka może być efektem działań, które będą dla nas przyjemne i rozwijające. Tak naprawdę tylko wtedy przyniosą długotrwałe efekty.

Wybrane przez nas ćwiczenia na odchudzanie warto traktować jak wyjątkowy czas dla siebie. To w końcu aktywność powtarzana codziennie albo przynajmniej regularnie. Trudno pozostać konsekwentnym w wykonywaniu czegoś, co nie sprawia nam radości. Jeśli do tej pory nie byliśmy aktywni fizycznie, możemy zacząć od spacerów czy marszów z kijkami (nordic walking) i stopniowo odkrywać, jaki rodzaj ćwiczeń przynosi najlepsze efekty i wiąże się dla nas z największą radością.

Czas odchudzania łączy się też nierozerwalnie z pytaniem jak powstrzymać się od jedzenia, bo nasz rozregulowany organizm będzie się domagał porcji czy rodzaju pożywienia, jakie mu dotychczas serwowaliśmy. W zdrowym i skutecznym odchudzaniu chodzi przede wszystkim o to, by jeść zdrowo i regularnie. Bez konieczności gromadzenia zapasów czy strawienia nadmiernej ilości pokarmu organizm zacznie lepiej funkcjonować. Warto również pamiętać o nawadnianiu. Picie dopiero wtedy, gdy odczuwamy pragnienie jest już reakcją po fakcie. Regularne picie wody czy zielonej herbaty (słodzone napoje zdecydowanie odstawiamy) zapewni nam skuteczną pomoc w odchudzaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *